Procedury wydawania duplikatów świadectw, legitymacji szkolnych i innych druków szkolnych
do Zarządzenia nr 4/2019
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4
w Kętrzynie
z dnia 11 stycznia 2019 r.
PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATÓW ŚWIADECTW, LEGITYMACJI SZKOLNYCH I INNYCH DRUKÓW SZKOLNYCH
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
(Dz.U. z dnia 18 maja 2018 r.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z poźn. zm).
I. Postanowienia ogólne.
- Duplikaty bądź też odpisy świadectw szkolnych, legitymacji szkolnych są wydawane na pisemny wniosek skierowany do dyrektora szkoły.
- Duplikaty i odpisy świadectw szkolnych, legitymacji szkolnych wydawane są odpłatnie.
- Duplikaty i odpisy mają moc oryginału i mogą być wystawiane ponownie.
II. Świadectwa szkolne.
- W przypadku utraty lub zniszczenia świadectwa szkolnego rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent
mogą złożyć w sekretariacie szkoły (przesłać listem na adres szkoły) pisemny wniosek skierowany
do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu z określeniem:
-wnioskodawcy,
-rodzaju dokumentu (świadectwo ukończenia szkoły, klasy),
-roku ukończenia klasy,
Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2
- Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty w wysokości określonej w załączniku do ustawy o opłacie skarbowej.
- Dyrektor szkoły może poświadczyć zgodność odpisu z oryginałem świadectwa tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne do złożenia odpisu w aktach szkoły. Na odpisie należy umieścić: adnotację „Stwierdzam zgodność z oryginałem" (odręcznie lub pieczątką), datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć imienną dyrektora.
- Odbiór duplikatu lub odpisu świadectwa szkolnego w sekretariacie szkoły następuje w terminie do 14 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
- Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie-za potwierdzeniem odbioru.
- W przypadku przesłania duplikatu dokumentu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
III. Legitymacje szkolne.
1. W przypadku zniszczenia lub utraty legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do
dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem, o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej, z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
Wzór wniosku stanowi załącznik nr 3
2. Do wniosku należy dołączyć:
a) 1 zdjęcie (format: 30 x 42 mm) opisane danymi ucznia:
- imieniem i nazwiskiem,
- datą urodzenia,
- adresem zamieszkania;
b) do wniosku należy dołączyć dowód opłaty w wysokości określonej w załączniku do ustawy o opłacie skarbowej.
IV. Postanowienia końcowe.
- Procedury powyższe obowiązują wszystkich uczniów i absolwentów.
- Procedury wchodzą w życie z dniem 11 stycznia 2019 r. i obowiązują do czasu ich zmiany.
- Konto Gminy Miejskiej Kętrzyn i aktualne wysokości opłat podaje się w załączniku nr 1 do niniejszych procedur.
Załącznik Nr 1
do procedur wydawania duplikatów
świadectw, legitymacji szkolnych (...)
w Szkole Podstawowej nr 4
w Kętrzynie
I. Od dnia 01 stycznia 2019 r. za wydawanie duplikatów lub odpisów świadectw, legitymacji szkolnych w Szkole Podstawowej nr 4 w Kętrzynie wysokość opłat wynosi:
- za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego: 26,00 zł (opłata w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu);
- za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej: 9,00 zł (opłata w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu);
II. Opłaty należy wnieść na konto Gminy Miejskiej Kętrzyn nr: 65 1240 5774 1111 0000 5725 6210 tytułem "Opłata za duplikat świadectwa/legitymacji".
1. WNIOSEK DO DYREKTORA SZKOŁY O WYDANIE DUPLIKATU LEGITYMACJI SZKOLNEJ
2. WNIOSEK DO DYREKTORA SZKOŁY O WYDANIE DUPLIKATU ŚWIADECTWA