Procedury wydawania duplikatów świadectw, legitymacji szkolnych i innych druków szkolnych

do Zarządzenia nr 4/2019

Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4

w Kętrzynie

z dnia 11 stycznia 2019 r.

 

PROCEDURY WYDAWANIA DUPLIKATÓW ŚWIADECTW, LEGITYMACJI SZKOLNYCH  I  INNYCH DRUKÓW SZKOLNYCH

Podstawa prawna:

 

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych

(Dz.U. z dnia 18 maja 2018 r.)

  1. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z poźn. zm).

I. Postanowienia ogólne.

  1. Duplikaty bądź też odpisy świadectw szkolnych, legitymacji szkolnych są wydawane na pisemny wniosek skierowany do dyrektora szkoły.
  2. Duplikaty i odpisy świadectw szkolnych, legitymacji szkolnych wydawane są odpłatnie.
  3. Duplikaty i odpisy mają moc oryginału i mogą być wystawiane ponownie.

II.  Świadectwa szkolne.

  1. W przypadku utraty lub zniszczenia świadectwa szkolnego rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent
    mogą złożyć w sekretariacie szkoły (przesłać listem na adres szkoły) pisemny wniosek skierowany
    do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu z określeniem:

-wnioskodawcy,

-rodzaju dokumentu (świadectwo ukończenia szkoły, klasy),

-roku ukończenia klasy,

 

Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2

  1. Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty w wysokości określonej w załączniku do ustawy o opłacie skarbowej.
  2. Dyrektor szkoły może poświadczyć zgodność odpisu z oryginałem świadectwa tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne do złożenia odpisu w aktach szkoły. Na odpisie należy umieścić: adnotację „Stwierdzam zgodność z oryginałem" (odręcznie lub pieczątką), datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć imienną dyrektora.
  3. Odbiór duplikatu lub odpisu świadectwa szkolnego w sekretariacie szkoły następuje w terminie do 14 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
  4. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie-za potwierdzeniem odbioru.
  5. W przypadku przesłania duplikatu dokumentu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

 

 

III.        Legitymacje szkolne.

1.  W przypadku zniszczenia lub utraty legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do
dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem, o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej, z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.

Wzór wniosku stanowi załącznik nr 3

2.  Do wniosku należy dołączyć:

a) 1 zdjęcie (format: 30 x 42 mm) opisane danymi ucznia:

  • imieniem i nazwiskiem,
  •  datą urodzenia,
  • adresem zamieszkania;

b) do wniosku należy dołączyć dowód opłaty w wysokości określonej w załączniku do ustawy o opłacie skarbowej.

IV. Postanowienia końcowe.

  1. Procedury powyższe obowiązują wszystkich uczniów i absolwentów.
  2. Procedury wchodzą w życie z dniem 11 stycznia 2019 r. i obowiązują do czasu ich zmiany.
  1. Konto Gminy Miejskiej Kętrzyn i aktualne wysokości opłat podaje się w załączniku nr 1 do niniejszych procedur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do procedur wydawania duplikatów

świadectw, legitymacji szkolnych (...)

w Szkole Podstawowej nr 4

w Kętrzynie

 

 

I. Od dnia 01 stycznia 2019 r. za wydawanie duplikatów lub odpisów świadectw, legitymacji szkolnych w Szkole Podstawowej nr 4 w Kętrzynie wysokość opłat wynosi:

  1. za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego: 26,00 zł (opłata w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu);
  2. za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej: 9,00 zł (opłata w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu);

II. Opłaty należy wnieść na konto Gminy Miejskiej Kętrzyn nr: 65 1240 5774 1111 0000 5725 6210 tytułem "Opłata za duplikat świadectwa/legitymacji".

 

1. WNIOSEK DO DYREKTORA SZKOŁY O WYDANIE DUPLIKATU LEGITYMACJI SZKOLNEJ

2. WNIOSEK DO DYREKTORA SZKOŁY O WYDANIE DUPLIKATU ŚWIADECTWA